Petter Stordalens Strawberry-navneendring førte til nettstedskollaps

Etter at Nordic Choice Hotels byttet navn til Strawberry og lanserte en rekke nye fordeler og tilbud, ble nettsidene overbelastet av pågangen.

hotellkjede Stordalen
Massiv popularitet førte til nettsideproblemer: Etter lanseringen av Strawberry opplevde de en eksplosjon av interesse, noe som førte til tekniske utfordringer på strawberry.no.

Etter navnebyttet fra Nordic Choice Hotels opplevde Strawberry en eksplosjon av besøk, med besøkstall som var mer enn tre ganger høyere enn tidligere toppnoteringer. Pågangen var til tider hele 30 ganger høyere enn vanlig, og dette førte til at kapasiteten på strawberry.no ble overbelastet, ifølge en pressemelding fra selskapet.

Her finner du hjemmesiden Strawberry 🍓

– Vi har aldri vært borti noe slikt tidligere. Selv om vi tok høyde for at trafikken ville gå kraftig opp etter relanseringen, var dette rett og slett overveldende. Det er aldri gøy at våre gjester og medlemmer ikke får gjennomført det de ønsker, men det er gledelig å se hvor mange som er interessert i nye Strawberry. Vi lover at kampanjene fortsetter slik at alle kan få anledning til å benytte seg av dem, sier Torgeir Silseth, adm.dir. i Strawberry.

Nettsidene kom på beina igjen etter kort tid, og det jobbes i kulissene for å stabilisere dem for økt pågang fremover.

Stordalens Strawberry

Med en ny navneendring markerer de begynnelsen på en spennende ny visjon. Etter 30 år i bransjen, ønsker Strawberry å bli best på opplevelser i Norden. De vil samarbeide med flere partnere, utvide antall hoteller, tilby flere restauranter og mye mer.

– Gjennom en undersøkelse vi fikk gjort av Novus i forbindelse med navnebyttet, kom det frem at 80 prosent av de norske respondentene anså opplevelser som en fundamental del for lykkefølelse. Flertallet drømmer om hotellopphold med familien eller venner, men også kultur, mat og drikke og velvære ligger i topp. Gjennom Strawberry, skal man få den beste tilgangen til alle mulige opplevelser på et sted, forteller Silseth.

Her finner du hjemmesiden Strawberry 🍓

Her er noen ikoniske Strawberry-hoteller:

Amerikalinjen, Oslo

Strawerry Stordalen

Amerikalinjen er et historisk og luksuriøst hotell som ligger i Oslo, Norge. Hotellet er kjent for sin rike historie og arkitektoniske skjønnhet. Bygningen var opprinnelig hovedkontoret til Den norske Amerikalinje, som var et rederi som opererte transatlantiske skipsruter mellom Norge og Amerika på 1800- og 1900-tallet.

Her finner du hotellet

Sommerro, Oslo

Strawberry Stordalen

Sommerro er byens samlingssted, med et mangfold av salonger, scener og møteplasser som ønsker alle velkommen til å stikke innom, samt komfortable soverom for de som ønsker å bli. Sommerro er en destinasjon hvor alle kan føle seg hjemme, samtidig som de får en følelse av å være langt borte fra hverdagen.

Her finner du hotellet

Clarion The Hub, Oslo

Strawberry Stordalen

Clarion The Hub er et moderne og dynamisk hotell som ligger sentralt i Oslo. Dette innovative hotellet er kjent for sin stilfulle design, moderne fasiliteter og fokus på å tilby en unik opplevelse for gjestene.

Her finner du hotellet

Følg Nettavisen Reisetips på Instagram!

Følg Nettavisen Reisetips på TikTok!

Boutiquehoteller i København: Bærekraftig overnatting med sjarm

En uforglemmelig weekendtur i København er ikke komplett uten å oppleve det beste av gjestfrihet, unik stil og bærekraft. Og når det gjelder hoteller i København, er Guldsmeden Hotels det ultimate valget.